Bene bènnidos a Salimbasica su blog de Maurìtziu Sale

08/10/14

Polìtica e amistade.


Tenia unos dòighi forsis trèighi annos cando una bortadedie istadiale, crompende·nche a s'oru de mare, m'aia abbigiadu unu pitzinneddu a briga cun una mesu dosina de fedales nostros.

Acurtziende·mi·nche aia cumpresu chi fiant iscudende·si. A pedra! B'aiat bolende licucu cantu a su pùngiu e issu, si lu dat su sesi, a sa sola contra a medas, fiat perdende.
Fiant carrargende·nche·lu, s'iscuru. 
Sena istentu perunu mi nche fia postu a costàgios suos iscudende a pedra deo puru contra a sos àteros.
Pensende·bi oe cun assentu, podiat finas èssere chi issu non tenneret resone. Pro nàrrere...
Ma su criu non fiat cussu: deo aia isseberadu a issu sena bi meledare meda e l'aia agiudadu in s'apedrada inùtile e perigulosa, ca pro mene non b'aiat onore a peleare in medas contra a unu ebbia. 
L'aia fatu petzi pro istintu.
Pàule, si naraiat e sa die est nàschida s'amighèntzia nostra. 
Ma solu a pustis, a pustis de unas cantas dies, nos amus pregontadu su nùmene a pare e deo cheria ischire si sos àteros fiant a beru inimigos, francu sa pedra iscuta dae ambas bandas. 
A ite bos·lu, custu contu?
Ca fia meledende, in contu de polìtica e de amighèntzia.
Su bonu intre nois, pitzinnos de tando, aiat connotu sa polìtica cando nche fiat cròmpidu a edade de iscolas artas e, unos cantos, finas sena nch'àere mai brincadu su liminàrgiu de s'Iscolàsticu mancu a minore. 

Cadaunu, s'issèberu polìticu lu faghiat sighende s'annestru de sa famìlia, ma meda prus a s'ispissu, sos issèberos sunt essidos a campu dae su mistèriu chi prendet sos òmines a pare. Mistèriu mudu ma rigorosu chi tando non fìamus a tretu de cumprèndere. Pròpiu comente aia fatu deo cun Pàule. Gasi est istadu finas pro sos issèberos fatos dae sa generatzione mea a coa de su setanta, in su sèculu coladu. Tando sa polìtica e mesches sa militàntzia fiant fainas chi ti nche prendiant ànima e carena, lassende·ti sena tempus e sena coro pro àteru o pro àtere e, a bias, sena fortza peruna. Nen fìsica, nen mentale. 
A pustis b'aiat àpidu una sumana de atinu e de meledu chi a bias nos nch'istesiaiat, ma, foras dae sos issèberos de cadaunu, lassaiat semper ìnnidu su ligàmene nàschidu in trintzea. Sa base est duncas antropològica. E duncas su fundamentu de sa polìtica sunt semper istadas s'ìndula e sa mùtria de su momentu e mesches sa grandu possibilidade de nos pòdere esporare lìberos e aunidos. Fiat una chistione de inclinatzione interiore, de intragna. Carchi cosa chi auniat sa gente finas foras dae sa resone e dae sa connoschèntzia e chi ti cuntzediat de abarrare semper amigu de chie l'aiat bìvida che a tie o in pare cun tegus, finas si a pustis cadaunu si diat àere pigadu s'àndela sua.
Sa polìtica nos aunit e nos iscrobat.
Totu sos ligàmenes e sos trìulos chi naschent in pare cun issa, los intendimus suta pedde.
E a bias nos dolent e meda puru.
Pro sorte, comente sovente acontesset intre amigos, sas cannidureddas ideològicas creschent, faghende·si·nche totora mannas che gorropu.
Tocat a dare cara a non si faddire sa partzidura polìtica cun sa disamistade.
Comente apo acraridu subra, sos ligàmenes berdaderos naschent dae s'ìndula e pro istintu e devimus dare cara a non los chimentare, impreende sa cussèntzia e s'esperièntzia che bestrale. 
Oe in die semus colende·nche una note iscurigosa comente mai forsis si nd'at connotu e sos issèberos pro comente nche la superare sunt diferentes meda: in su sentidu, in su progetu e in sas fainas. 
Ma non bi nd'at note gasi longa e iscurigosa chi li potzat impedumare s'arbèschida a su Sole. E, cando ispera  de lughe b'at a torrare, finas si amus a èssere a tesu s'unu cun s'àteru, sa matessi lughe nos at a agiudare a nos nche bìdere, a nos nche connòschere e a nos torrare a collire a pare. A sa segura.

Nessun commento:

Posta un commento